Qui és la Marta?
Sant Joan les Fonts, la Garrotxa. Treballa i viu entre la Garrotxa i Barcelona. Actualment es dedica la innovació, la creativitat i gestió de projectes tech.
Com vas arribar a aquest món?
Vaig estudiar comunicació audiovisual. Després de finalitzar els estudis de grau em vaig dedicar al món del cinema i també vaig estar involucrada en una campanya de política de proximitat que em va portar a fer un màster en Màrqueting Polític.
“Des de sempre m’ha despertat molt d’interès la societat, les interrelacions com i per què funcionen les coses. Des del micro fins al macro”
En acabar el màster de vaig fer les pràctiques a una empresa que em va fer, literalment, “explotar el cap” perquè tenia com a objectiu TRANSFORMAR organitzacions a través de la formació i el desenvolupament de les persones. Generar experiències d’alt impacte.
Em vaig integrar molt ràpidament en el projecte perquè combinava la part social, la creativitat i la part més sistèmica que és el funcionament de les organitzacions. A partir d’aquí em vaig anar endinsat dins aquest món a través d’una una tecnologia que tenia l’empresa que li permetia generar aquestes experiències i mesurar els comportaments de les persones que l’utilitzaven.
Mica en mica em vaig convertir en la persona que connectava la tecnología amb la necessitat de client. Havia d’entendre com funcionava aquesta tecnologia: grau de desenvolupament, funcionalitats, saber si una petició era vàlida, o no, etc. i connectar-ho amb la necessitat del client per crear un producte que compleixi amb les expectatives de client i usuaris.
Va ser molt difícil?
Al principi era molt prova i error. Però dels errors s’aprèn molt ràpid.
Què diries a altres persones interessades en treballar en el món digital i tecnològic?
Que he descobert que el món digital necessita de la mirada femenina. Es a dir, la sensibilitat i empatia és súper important. Més que un món, és un univers molt ampli, amb infinitat d’oportunitats i que necessita de d’un gran ventall de perfils.
Un dia vaig veure un vídeo on Google demanava perfils de persones que havien estudiat filosofia. Estaven treballant en un algoritme i necessitaven persones que sabessin fer les preguntes adequades. Buscaven filòsofs/es.
Des del punt de vista de UX (experiència d’usuari) son molt necessaris els perfils socials. És vital entendre com pensen les persones i empatitzar perquè una tecnologia funcioni bé.
Quines competències creus que t'han acompanyat més durant la teva trajectòria professional?
- Treball en equip
- Comunicació i transparència
- Pensament analític
- Empatia
- I, molt important, saber escoltar i escoltar molt!